Wybór odpowiedniej grupy docelowej w reklamie – baza zapytań

W teraźniejszych czasach mamy dostęp do bardzo wielu różnych form reklamy. Zwłaszcza internet dał nam bardzo szerokie pole manewru , a dodatkowo co najistotniejsze lepszy metodę dotarcia do właściwych użytkowników. Warto zaznaczyć, że kiedy w innych mediach jak telewizja, miesięczniki, billboardy możemy tylko ogólnie zakładać do jakiej targetowanej grupy trafi nasza reklama, czyli kto ją zobaczy. Wiąże się to z tym, że część z budżetów wydajemy na mężczyźni i kobiety, które potencjalnie nie są zainteresowane naszymi usługami czy produktami. Internet daje nam sposobność precyzyjnego targetowania komunikatu do mojej grupy. Ciągle bardzo popularnym rodzajem reklamy jest bazy zapytań. Warto podkreślić, że bez przerwy jest ona jedną z bardziej skutecznych form i głównie w bardzo wielu sytuacjach używanych, a kontroluje się zwłaszcza wówczas kiedy mamy dobry pomysł. Bazy mailingowe są skonstruowane w taki sposób, że możemy określić do jakiej grupy wiekowej pragniemy go wysłać, jest podział ze względu na płeć: kobieta i mężczyzna. Reklamę możemy również kierować do osób, które mieszkają w danej miejscowości czy województwie, a w wielu przypadkach także po zainteresowaniach. Dzięki temu reklama kierowana jest do odbiorców, którzy są naszymi potencjalnymi klientami. Ważne jest natomiast to, że oprócz doboru stosownej grupy targetowej, musimy również mieć stosowny przekaz, który zainteresuje użytkowników, ponieważ przeciwnie kampania może pójść na marne.