Prestiżowy katalog firm

Dodawanie osobistej strony firmowej do katalogów i baz wirtualnych serwisów internetowych jest pierwszym i priorytetowym krokiem w pozycjonowaniu tego rodzaju stron. Do innych zaliczyć można oczywiście takie działania w jaki sposób preclowanie czy budowanie stron zapleczowych, jednak współcześnie katalogowanie posiada jedną z największych sił przebicia – zwłaszcza gdy w grę wchodzi naprawdę dobry i mocny pod względem katalog firm, w którym znajdują się serwisy charakteryzujące się wysoką jakością merytoryczną.

Wbrew pozorom dbanie o taki katalog stron firmowych nie trzeba do łatwych zadań. Jeżeli sprawdzanie stron, które pretendują do tego, aby je dodać jest banalne – wystarczy tylko na nie wejść i sprawdzić, czy faktycznie nadaje się do spisu, o tyle konieczność regularnego sprawdzania stron już dodanych to bardzo żmudna praca. Jest to jednakże niezbędne, jeżeli pragniemy, żeby nasz katalog firm trzymał wysoki poziom i był kojarzony , a oprócz tego rozpoznawalny w środowisku SEO, uchodząc za jeden z najlepszych w tego typu branży. Prestiż katalogów z wyłącznie stronami firmowymi zależy jednak nie tylko od tego, w jaki sposób jest prowadzony, jak moderowany i jak promowany. Liczy się również jego zawartość merytoryczna, czyli to jakie strony są do niego dodawane oraz jakie strony taki katalog firm akceptuje. Im większe restrykcje wobec „kandydatów” tym większa gwarancję, że katalog rzeczywiście zyska miano prestiżowego i renomowanego. Z drugiej strony natomiast zbyt głębokie obostrzenia mogą sprawić, że do katalogu strony w ogóle nie będą dodawane, co z kolei nie wpłynie pozytywnie na jego wizerunek i zawartość.