Bieganie sposobem na odchudzanie

Ogromna część naszego społeczeństwa cierpi na nadwagę i otyłość. Jest to już niemalże narodowa plaga i wszystko wskazuje na to, że jeszcze odrobinę i osiągniemy stan zachodnich społeczeństw, w których otyli stanowią ponad 70%. Istnieje wiele sposób na to, ażeby skutecznie pozbyć się kilogramów, ale prawdopodobnie tylko bieganie na odchudzanie jest możliwe do zrealizowania w każdym miejscu i niskim kosztem. Bieganie to rodzaj treningu aerobowego, czyli takiego, w trakcie którego spalamy najwięcej tkanki tłuszczowej. Szybkość bicia serca i tętno zwiększa się, powiększeniu ulega wymiana gazowa w organizmie i człowiek zaczyna w kilka chwil spalać tłuszcz.

Co prawda do odchudzania można wybierać również inne dyscypliny sportu, niemniej jednak część z nich wymaga posiadania stosownego sprzętu czy również wypadów na siłownię. Przy bieganiu masz przy sobie wszystko, co ci jest potrzebne (sprawdź: bieganie a odchudzanie). Część ludzi zastanawia się, jak biegać ażeby schudnąć. Wydaje im się, że im szybciej, tym lepiej. Nie jest to prawdą. Najlepsze efekty uzyskuje się wówczas, gdy nasze tętno utrzymane jest na dość wysokim, ale nie za wysokim poziomie. Jest to więc tempo biegu między truchtem a sprintem. Jeśli zastanawiasz się, czy bieganie pomaga schudnąć, to odpowiedź może być wyłącznie jedna: tak, ale należy robić to z głową. Najlepsze efekty dają częste treningi, co najmniej 4 razy w tygodniu i oczywiście bieg około godziny (więcej – jak biegać żeby schudnąć). Tkanka tłuszczowa w zależności od tego, ile wydatkujemy energii i co ćwiczymy, zaczyna się spalać dopiero po ok. 15-30 minutach, tak więc ażeby dostać spodziewane efekty odchudzania, nasz bieg musi być jak najdłuższy, niemniej jednak równocześnie nieforsujący.

Więcej informacji: odchudzanie przez bieganie.